Udruga kampista Hrvatske

forum.camping-croatia.com
Sada je: 08 srp 2020 02:44.

Vremenska zona: UTC+02:00




Započni novu temu  Odgovori  [ 78 postova ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 Sljedeća
Autor/ica Poruka
PostPostano: 06 vel 2017 15:16 
Offline
kamperska gerijatrija
Avatar

Pridružen/a: 28 pro 2016 13:42
Postovi: 634
Lokacija: SB
Romzi je napisao/la:
Citat:
Na originalnom vanjskom svjetlu je pregorjela žaruljica. Da vas pitam gdje se može kupiti žarulja 12V s E14 grlom, znam odgovor unaprijed pa neću. Kako i inače planiram rasvjetu "prebaciti" na LED tehnologiju, iskoristio sam pločicu s 36 SMD LED dioda i spojio ju na ulaz, a originalno grlo otpojio. Ne znam kako je svijetlilo ranije, ali ovo je odlično.

Ehhhh: http://www.ebay.com/itm/E27-G9-E14-B22- ... Fyohi3su6g


Tražio sam i ja na ebay-u, ali mi se kod nekoliko ponuda pri izboru grla E14 javljala opcija napona samo 230 V pa sam i odustao od potrage. Onda sam se sjetio da imam ove dvije LED pločice pa sam njih iskoristio.

Hvala u svakom slučaju! :handgestures-thumbup:
Možda još netko bude trebao takvu žaruljicu pa će mu ovaj link pomoći


Vrh
   
PostPostano: 07 vel 2017 09:51 
Offline
kamperska gerijatrija
Avatar

Pridružen/a: 28 pro 2016 13:42
Postovi: 634
Lokacija: SB
Evo opet malo frižidera!

Kako sam već pisao, čini mi se da ne radi na 12V niti sa uključenim motorom. Onda sinoć uzmem upute i počnem proučavati. Uz njih su i dva-tri dodatka, kao sa izmjenama. Na jednom od njih piše:
slika
Dakle, ako dobro razumijem, na njemačkom piše da je instalacija izvedena tako da frižider ne radi na 12V ako alternator ( Lichtmaschine) ne radi. A on ne radi u leru, zar ne? Dalje piše da napajanje ovisi o tome radi li motor.

Ovdje se radi o svjetlu unutar frižidera i , mislim, napajanju za paljenje plina. To je objašnjeno u tekstu, ali mi je zanimljiv ovaj podatak o napajanju frižidera samo ako alternator puni strujom.

Na engleskom piše da napajanje ovisi o tomu radi li motor vozila ( ne spominju alternator), ali dalje u tekstu piše da napajanje ovisi o tome puni li alternator ( generator) strujom.

Znači, ako je suditi po ovim uputama, frižider i ne može raditi na 12V ako je motor ugašen ili radi u leru. Ima logike u tome...

Kakva su vaša iskustva po tom pitanju?


Vrh
   
PostPostano: 07 vel 2017 10:17 
Offline
napredni kampist

Pridružen/a: 07 srp 2015 12:30
Postovi: 112
Moje iskustvo o tome je da je 12v shit !

Hlađenje se u mojem frižideru odvija na 220v kad sam negdje gdje imam 'žive struje' (ne preko invertera) i tu je referenta vrijednost hlađenja 100.

Ako sam negdje u divljini tada plin obavlja svoju funkciju ali ne hladi tako dobro kao struja pa bih ja rekao da je referentna vrijednost hlađenja 60-65.

Važna stvar je ugraditi (ako već nemate) ventilatore koji će odvoditi temperaturu na gornjoj pozadini hladnjaka (netko je već na ovom forumu pisao o tome). Ventilatori povećavaju efikasnost hlađenja za 8-10 kad je na plinu. Kad je na struji, ventilatore ne palim.

Za paljenje ventilatora sam iskoristio sklopku od 12v :-


Vrh
   
PostPostano: 07 vel 2017 10:21 
Offline
kamperska gerijatrija
Avatar

Pridružen/a: 28 pro 2016 13:42
Postovi: 634
Lokacija: SB
befree je napisao/la:
Moje iskustvo o tome je da je 12v shit !

Važna stvar je ugraditi (ako već nemate) ventilatore koji će odvoditi temperaturu na gornjoj pozadini hladnjaka (netko je već na ovom forumu pisao o tome). Ventilatori povećavaju efikasnost hlađenja za 8-10 kad je na plinu. Kad je na struji, ventilatore ne palim.

Za paljenje ventilatora sam iskoristio sklopku od 12v :-


Vidio sam već taj savjet, kao i to da je važno ventilator(e) ugraditi u gornji otvor i okrenuti tako da izbacuju zrak van iz vozila.

Jesu li to ventilatori iz kućišta za računalo i rade li oni na 12V?


Vrh
   
PostPostano: 07 vel 2017 10:25 
Offline
napredni kampist

Pridružen/a: 07 srp 2015 12:30
Postovi: 112
Panonski mornar je napisao/la:

Jesu li to ventilatori iz kućišta za računalo i rade li oni na 12V?


Da to su ti, rade baš na 12v i tu nemaš nikakvih mudrolija. Samo smisli kako ćeš izvesti sklopku i to je to !


Vrh
   
PostPostano: 07 vel 2017 10:35 
Offline
kamperska gerijatrija
Avatar

Pridružen/a: 28 pro 2016 13:42
Postovi: 634
Lokacija: SB
befree je napisao/la:
Da to su ti, rade baš na 12v i tu nemaš nikakvih mudrolija. Samo smisli kako ćeš izvesti sklopku i to je to !


Imam baš jedan kod kuće od nekog pokvarenog napajanja za komp. Baš ću ga isprobati, nadam se da radi! Imam i malu sklopku na kućištu, i ona bi se dala iskoristiti.


Vrh
   
PostPostano: 07 vel 2017 12:46 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 6960
Lokacija: Osijek
Panonski mornar je napisao/la:
Evo opet malo frižidera!

Dakle, ako dobro razumijem, na njemačkom piše da je instalacija izvedena tako da frižider ne radi na 12V ako alternator ( Lichtmaschine) ne radi. A on ne radi u leru, zar ne? Dalje piše da napajanje ovisi o tome radi li motor.

Ovdje se radi o svjetlu unutar frižidera i , mislim, napajanju za paljenje plina. To je objašnjeno u tekstu, ali mi je zanimljiv ovaj podatak o napajanju frižidera samo ako alternator puni strujom.

Na engleskom piše da napajanje ovisi o tomu radi li motor vozila ( ne spominju alternator), ali dalje u tekstu piše da napajanje ovisi o tome puni li alternator ( generator) strujom.

Znači, ako je suditi po ovim uputama, frižider i ne može raditi na 12V ako je motor ugašen ili radi u leru. Ima logike u tome...

Kakva su vaša iskustva po tom pitanju?


Nije točna informacija da alternator nepuni do nekih okretaja. Čim motor radi alternator puni, naravno što su veći okretaji bolje (jače) puni.


Vrh
   
PostPostano: 07 vel 2017 22:10 
Offline
napredni kampist

Pridružen/a: 06 vel 2015 13:48
Postovi: 149
befree je napisao/la:
Moje iskustvo o tome je da je 12v shit !

Hlađenje se u mojem frižideru odvija na 220v kad sam negdje gdje imam 'žive struje' (ne preko invertera) i tu je referenta vrijednost hlađenja 100.

Ako sam negdje u divljini tada plin obavlja svoju funkciju ali ne hladi tako dobro kao struja pa bih ja rekao da je referentna vrijednost hlađenja 60-65.

Važna stvar je ugraditi (ako već nemate) ventilatore koji će odvoditi temperaturu na gornjoj pozadini hladnjaka (netko je već na ovom forumu pisao o tome). Ventilatori povećavaju efikasnost hlađenja za 8-10 kad je na plinu. Kad je na struji, ventilatore ne palim.

Za paljenje ventilatora sam iskoristio sklopku od 12v :-

Hladilnik na 12V deluje slabše in tudi ne dela preko termostata, vedno deluje na polno kolikor pač deluje. Je pa ena caka: hladilnik med vožnjo zaradi rukanja deluje bistveno bolje kot takrat ko miruje. Tako da med vožnjo na 12V deluje odlično. Vsaj moj predpotopni Electrolux (več v moji "garaži"). Tudi drugi, ki so v prikolicah uredili hlajenje na 12V (MED vožnjo), pravijo da deluje v redu.

_________________
http://caravan.mojforum.si/caravan.html
***********************************
C5 break 2.0 HDI, Adria "lastna izdelava" aka Adria 400, l'1984
slika


Vrh
   
PostPostano: 07 vel 2017 23:03 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 632
Tocan prevod gornjega teksta glasi (skraceno) ako liht machine tj alternator radi i samo tada napaja friž sa 12 V tada treba prespojiti jumpere prema slici 1 - i slici 2 :pray: ??!! tako da friž ima Permanent napon 12V. Tj prema slici 2 treba povuci direkt kabel sa baterije (prko osiguraca) na glavni prekidac za friž! odnosno dati mu stalni 12V napon sa baterije AKO JE PREKIDAC FRIŽA NA PLIN! Vjerujem da je ovo vec napravljeno a to ces najlakse provjerit da li ima napona na prikljucnim stezaljkama 12V na frižu. Ako nema tada traži 12V osigurač za friž na glavnome panelu jer je vjerojatno on pregoren ili je netko ubacio svoj :handgestures-fingerscrossed: osigurac na instalaciju kojega trebaš pronaci. Može bit i da je prekidac na frižu isto tako zakazao pa ne daje struju....u glavnom treba mu dovuci napon 12V da se ukljuci brener i potpali plin a vjerojatno i energizira solenoid ventil koji ce pustit plin na brener....za sve to treba 12V....

On bi trebao isto raditi na sve pogone a ako radi lose na plin postavio sam gore linkove sto treba ocistiti (brener) da se to sredi.

Ja koristim uglavnom pogon 220V noć prije polaska na put sa full napunjenim frižom da se postigne radna temperatura i od jutra kada vozimo ide 12V sa baterije a kada stojimo ide plin. Za to imam vec istreniranu ekipu koja mora pazit na to u okviru zaduženja. Kada kupujemo namirnice tada kupujemo vec smrznute....najveci problem ja kada se otvore vrata jer sav hladni zrak izleti van stoga su puno bolje kompresorske skrinje gdje se otvara samo poklopac a hladni zrak ostaje unutra. Ne zaboravimo da za pravi full kapacitiet kamper MORA BITI IZNIVELIRAN pa tako na 220V ce vjerojatno i bolje raditi nego kada se tumba po cesti....

Da bi alternator punio akumulator mora imati minimum 3000 o / min a ovo su testovi SAMO NA NAPON koji mora bit oko 13,7-9V na ler gasu a ako je regler ispravan na visokim rpm mora bit isto!
https://www.youtube.com/watch?v=5DdCNzge_s0

na žalost nitko ne govori o STRUJI kojom ae puni bateriju...a ona mora bit povezana sa okretajiuma....ovdje se mjeri Amps sa HIGH OUTPUT RPM....
https://www.youtube.com/watch?v=xHJwdCc7tn4

https://www.quora.com/How-long-do-you-h ... ng-the-car


Vrh
   
PostPostano: 08 vel 2017 08:44 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 6960
Lokacija: Osijek
RI898 je napisao/la:
Da bi alternator punio akumulator mora imati minimum 3000 o / min a ovo su testovi SAMO NA NAPON koji mora bit oko 13,7-9V na ler gasu a ako je regler ispravan na visokim rpm mora bit isto!
https://www.youtube.com/watch?v=5DdCNzge_s0



Opet kažem! Ovo ti nije točno! :eusa-naughty:
Alternator puni od lera, samo sa porastom okretaja raste struja punjenja!

To je isto kao što neki majstori kažu da turbo neradi ispod nekih okretaja! =)) =))


Vrh
   
PostPostano: 08 vel 2017 09:31 
Offline
kamperska gerijatrija
Avatar

Pridružen/a: 28 pro 2016 13:42
Postovi: 634
Lokacija: SB
RI898 je napisao/la:
Tocan prevod gornjega teksta glasi (skraceno) ako liht machine tj alternator radi i samo tada napaja friž sa 12 V tada treba prespojiti jumpere prema slici 1 - i slici 2 :pray: ??!! tako da friž ima Permanent napon 12V. Tj prema slici 2 treba povuci direkt kabel sa baterije (prko osiguraca) na glavni prekidac za friž! odnosno dati mu stalni 12V napon sa baterije AKO JE PREKIDAC FRIŽA NA PLIN! Vjerujem da je ovo vec napravljeno a to ces najlakse provjerit da li ima napona na prikljucnim stezaljkama 12V na frižu. Ako nema tada traži 12V osigurač za friž na glavnome panelu jer je vjerojatno on pregoren ili je netko ubacio svoj :handgestures-fingerscrossed: osigurac na instalaciju kojega trebaš pronaci. Može bit i da je prekidac na frižu isto tako zakazao pa ne daje struju....u glavnom treba mu dovuci napon 12V da se ukljuci brener i potpali plin a vjerojatno i energizira solenoid ventil koji ce pustit plin na brener....za sve to treba 12V....

On bi trebao isto raditi na sve pogone a ako radi lose na plin postavio sam gore linkove sto treba ocistiti (brener) da se to sredi.

Da bi alternator punio akumulator mora imati minimum 3000 o / min a ovo su testovi SAMO NA NAPON koji mora bit oko 13,7-9V na ler gasu a ako je regler ispravan na visokim rpm mora bit isto!
https://www.youtube.com/watch?v=5DdCNzge_s0

na žalost nitko ne govori o STRUJI kojom ae puni bateriju...a ona mora bit povezana sa okretajiuma....ovdje se mjeri Amps sa HIGH OUTPUT RPM....
https://www.youtube.com/watch?v=xHJwdCc7tn4

https://www.quora.com/How-long-do-you-h ... ng-the-car



Slikao sam instalaciju na priključku kad sam skidao frižider. Provjerio sam po shemi, spojeno je tako da ima stalno 12V, znači kako je opisano. Tekst sam naveo zbog ovoga podatka o punjenju akumulatora, a koji je ( izgleda) sporan. Ako alternator zaista ne puni na leru, onda frižider i ne može raditi na 12V, a ako puni onda treba krenuti u potragu za kvarom. Ne stignem to provjeriti preko tjedna, moram čekati vikend. Uglavnom, provjereno radi na 220V, i hladi odlično. Ostale pogone tek moram ispitati


Vrh
   
PostPostano: 08 vel 2017 22:03 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 632
:obscene-drinkingcheers: ma ja u stvari volim ovako otvorenu diskusiju jer me takva situacija natjera da ponovim tehnicke stvari a kada ponavljam vidim da je tehnologija napredovala od zadnjega puta pa podosta i kroz ovakve diskusije i naučim odnosno natjeram samoga sebe na tanak led... :handgestures-thumbup: da nesto novoga naucim.... :bow-blue: :banana-dance:

Ja bas ovu 12V struju i ne volim jer ona ima neke svoje zakone kojih se treba striktno pridržavat..kod industriske struje stvar odmah izgori pa si načisto dok kod ove niskonaponske sve naizgled je u redu a ne radi....

Mogu ti dati jedan savjet kojega se pridržavam a to je da si nacrtas ili poslikaš instalacije kako bi ubuduce znao brže detektirati kvar jer se vremenom zaboravi pa se :think: onda kako ono ide???? :pray:

isto tako sav alat koji koristiš ono struje odnosno kampera postavi u jednu kutiju :think: popiši ga ili poslikaj i uzmi ga kada ideš na put tako da se lako i brzo otkloni kvar....mene je to nekoliko puta spasilo....

ako imaš 12V napajanje na frižideru tj njegovim stezaljkama tada slijedi ispitivanje elektroda koje su se možda istrošile ili pomaknule pa ne daju elektricni luk kojime se pali plin ili je pak solenoid ventil koji ne otvara premda je on uglavnom u redu, praksa je pokazala da su uglavnom problemi u elektrodama...ne znam da li ima ovdje fotocelija koja detektira plamen pa onda upravlja sa solenoidom??? :think: ako je nađes posvijetli bateriskom lampon na nju ili je premosti ....sretno.... :greetings-wavingyellow:

jer znas i sam da je friž najvažnija stvar u kamperu a pogoni 12V - plin su zakon.... :bow-blue: :bow-blue: :bow-blue:


Vrh
   
PostPostano: 08 vel 2017 23:44 
Offline
iskusni kampist

Pridružen/a: 12 lip 2013 13:23
Postovi: 279
Panonski mornar je napisao/la:

a ako puni onda treba krenuti u potragu za kvarom.



Puni u leru.

S obzirom da imaš termoelektrični friž (treba puno struje), možda je problem nedovoljno struje u leru ili pad napona na vodičima ako su npr. pretanki ili predugi. To je izraženo na istosmjernim instalacijama.

Kompresorski friž nema tih problema.

_________________
Super zabava za kućne vozače - http://superauti.com


Vrh
   
PostPostano: 09 vel 2017 09:18 
Offline
kamperska gerijatrija
Avatar

Pridružen/a: 28 pro 2016 13:42
Postovi: 634
Lokacija: SB
gosmart je napisao/la:
Panonski mornar je napisao/la:

a ako puni onda treba krenuti u potragu za kvarom.



Puni u leru.

S obzirom da imaš termoelektrični friž (treba puno struje), možda je problem nedovoljno struje u leru ili pad napona na vodičima ako su npr. pretanki ili predugi. To je izraženo na istosmjernim instalacijama.

Kompresorski friž nema tih problema.


Svašta ću ja naučiti uz vas.
Hvala na savjetu!


Vrh
   
PostPostano: 13 vel 2017 00:46 
Offline
kamperska gerijatrija
Avatar

Pridružen/a: 28 pro 2016 13:42
Postovi: 634
Lokacija: SB
Evo, vikend je iza nas, a to znači da se ponešto i radilo na ( bolje rečeno u) kamperu...

Dakle;
- vanjsko svjetlo sa senzorom radi. Prošli puta sam očistio kontakte, pošpricao WD-om i ostavio. Nije radilo, ali je ostalo tako. U međuvremenu je WD odradio svoje i kontakti su opet u funkciji. Danas isprobano, radi. Pali se, gasi, sve kako treba!

- frižider je izvađen napolje. Probao sam ga upaliti na plin dok je još bio unutra, ali nisam uspio. Čuo sam curenje plina, kvrckanje iskre za paljenje, ali se nije htio upaliti. Prekidač za paljenje malo radi, malo ne radi. Na 12V frižider isto ne radi. Nakon što je izvađen, očistio sam plinski dio kako je opisano u jednom od predloženih videa. Elektroda nije izgledala prljava, ali je bila bijela od oksida. Gledao sam cijev unutar ložišta, nije mi izgledala čađavo niti hrđavo. Izgleda da nije puno radio na plin?
Preko punjača za akumulatore sam ga spojio na 12V. Izmjerili smo struju i otpor, grijač radi. Ostavio sam ga tako nekih pola sata i moglo se osjetiti da je metalna obloga oko "ložišta" topla. Znači, radi.
Skinuo sam prekidač za paljenje iskre i vidio da je "pozelenio" na srednjem kontaktu. Nažalost, prilikom rasklapanja su mi ispali van neki dijelovi. Našao sam jednu malu oprugu i jednu kuglicu. Nisam se bio pripremio za ovo pa je moguće da mi je nešto ispalo, a da nisam vidio. Sklopio sam ga natrag, ali mi se činilo da ne radi kako bi trebao. I pretumbao sam frižider da se rashladni medij izmiješa kako ste savjetovali! Nisam ga okrenuo naopačke i ostavio, jer su odozgo svi priključni kontakti pa nisam htio riskirati da se nešto potrga.
Jutros sam frižider vratio na mjesto, spojio kontakte i probao. Prekidač za paljenje plina ( električni) ne radi. Izgleda da nedostaje neki dio?! Ipak, pokušao sam i uspio upaliti plin upaljačem kroz otvor za ventilaciju. Zaštitni lim na plameniku nisam postavio natrag da mogu pristupiti do njega. Ostavio sam ga upaljenog da radi par sati. Vidio sam kroz kontrolni otvor unutar frižidera da plamičak gori ( danas sam saznao čemu taj "prozorčić"služi. I frižider se prilično ohladio. Sjetio sam se i savjeta o ugradnji ventilatora na gornji otvor iza frižidera pa sam pri spajanju ubacio i dvije žice za buduću ugradnju. Da ne moram opet vaditi frižider...
- 12V za frižider nisam uspio dobiti, niti u mirovanju, niti sa upaljenim motorom, niti pri dodanom gasu. Skinuo sam zaštitnu oplatu upravljačke ploče unutar ormara, niti na osiguraču nema struje. Ostaju mi dvije opcije:
1. tražiti gdje vodi žica sa ulaza na osigurač do mjesta gdje ima struje, što bi moglo biti i problematično, jer ne znam pri koji uvjetima treba biti napona.
2. pitati za savjet. Znam da "mariosunjic" s foruma ima jednak kamper pa bi mi on mogao pomoći savjetom. Na žalost, ne javlja se na poslanu poruku! Ako netko zna kako mi može pomoći, bit ću zahvalan!

-plinski štednjak radi. Nakon ispuštanja zraka iz cijevi jer je sve bilo rastavljeno, sva tri plamenika rade. Moglo bi se nešto i skuhati za probu!

-plinski kamin - Truma isto radi. Nisam znao kako se pali, ali srećom sam uz kamper dobio i upute za sve uređaje pa sam nakon proučavanja istih shvatio što i kako treba napraviti. Nakon kratkog vremena se već lijepo osjeti toplina iz njega.

-ventilator na kaminu sam već ranije isprobao i utvrdio da radi, ali nisam do sada spominjao. Znači, sustav grijanja i ventilacije je OK!

-bojler sam nakon problema sa spajanjem ( boje žica- plava na crvenu, smeđa na plavu što mi se učinilo nelogičnim) uspio spojiti da ne izbacuje osigurač, ali ga još nisam isprobao jer u uputama piše da ga prethodno treba napuniti vodom i odzračiti pa tek onda upaliti. Nadam se da s njim neće biti problema.

Bilo je još ponešto radova, poput montaže radne ploče iznad sudopera i štednjaka. Stari su šarniri bili pokidani pa sam ih zamijenio. I traka kojom su radne ploče kantirane je bila oštećena pa je zamijenjena.

Dakle, opet relativno uspješan vikend. Ostaje problem električnog prekidača za plin koji ću pokušati nabaviti, ali važno mi je da frižider radi.


Vrh
   
PostPostano: 13 vel 2017 20:20 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 632
Generalno prema shemi sa plus pola akumulatora mora biti nekoliko priključaka

1dovod sa alternatora - punjenje
2dovod sa ispravljaca 220/12V - punjenje

3takoder sa plus pola mora biti i jedan debeli kabel ili više njih koji vode na upravljacku plocu.....dakle odale dolazi strujno napajanje i na taj osigurac za frižider...

dakle od glavnoga naponskoga kabela koji ocito funkcionira za ostale potrošače PREKINUT je ili cak možda u samoj stopici kojom se spaja na razvod nema kontakta ili je razmrdan od trešnje taj kabel koji dolazi na friž osigurac-

Svakako idi dalje od osiguraca na glavni razvod jer tu je prekid, možda neko bušenje za nesto ili samo prekid zbog trenja i vibracija su uzrok...

možda je kabel prekinut u samoj ploci kod recimo vadenja njega samoga

ako ides vuci poseban kabl tada oprez:

KABEL MORA BIT ISTOGA PROMJERA TJ KVADRATURE KAO I STARI JER AKO JE TANJI TADA SE PREGRIJAVA ZBOG OTPORA I MOŽE DOCI DO POŽARA...TO JE KARAKTERISITKA ISTOSMJERNE STRUJE KOJU NE TREBA ZABORAVITI. DAKLE UVIJEK RUKOM PIPATI KABELE DA LI SU HLADNI KADA SU POD NAPONOM....ODMAH SE UGRIJU

na žalost ne mogu ti pomoc prakticno jer je kod mene novije godiste i potpuno drugacije izvedeno ...no princip je isti uglavnom....kao kod kucne 220V instalacije

A sada najvažnije:::
glavni kabel dolazi na neki razdjelnik i od toga razdjelnika idu pojedinacni kabeli na pojedine osiguraće - potrošače.....taj glavni kabel ponekada zbog zastite od pozara bi trebao imati i svoj osigurac na samoj bateriji jer je u pitanju ipak 12V GRIJAĆ koji vuce dosta struje pa je možda cak i taj osigurac pregoren pa zbog toga nemas struje na ovome osiguracu nakon razdjelnika tj u kontrolnoj ploci....kod mene je to odmah na samome akumulatoru na plus polu i ima mislim 3 komada osiguraca po 30A..... :handgestures-thumbup: :handgestures-thumbup: :handgestures-thumbup: dakle tu leži zec...imaš još jedan osigurač


Sto se tih mini prekidaca tice ja sam isto napravio sa špinom koja ima mini prekidač u unutrasnjosti.....vrlo interesantno jer kada sam izvadio na instrument je bilo on - off sve u redu ali na 12V nije radilo ...onda sam zaboravio pa sam ostavio ukljuceno pa je najedamput proradila pumpica+++''''???, ispumpala sav tank vode i onda oko par sati radila na suho dok se nisam vratio....za nastavak radova....kada sam ocistio kontakte isto je radilo na instrument on -off ako i prije ali je sada i pumpica vode radila na 12V.....na žalost kada sam vracao polugu na mjesto vrag mali od kontakta je iskocio van...i nisam ga vise uspio pronac tako da je cijena nove spine u mix caravaning bila 30€ + nova pumpica vode 13€ (za rezervu)-----

Naravnoucenje: kada se radi sa 12V uvijek iskljuciti napajanje kada se prekidaju radovi i sve rastavljati u radionici na velikom komadu kartona da izletjeli djelovi mogu bit pronadeni-----

Još jedan zakljucak - adria kamperi su vrlo lose kvalitete jer upotrebljavaju najjeftije dijelove....recimo špine...


Vrh
   
PostPostano: 13 vel 2017 21:51 
Offline
iskusni kampist

Pridružen/a: 10 lip 2012 09:31
Postovi: 354
U načelu se slažem s tobom, ali to da Adria ugrađuje loše djelove, to se ne mogu složiti.
Adria je jako cijenjena, pogotovo u skandinaviji. 15 i više godina stari kamperi rade sa originalnim bravicama, spojevima, strujom, pumpama...
Puno razvikaniji brendovi se nakon desetak godina jednostavno raspadaju

Poslano sa mog SM-N910C koristeći Tapatalk


Vrh
   
PostPostano: 14 vel 2017 09:40 
Offline
kamperska gerijatrija
Avatar

Pridružen/a: 28 pro 2016 13:42
Postovi: 634
Lokacija: SB
Hvala na savjetima!
Nažalost, moram čekati vikend. Ne stignem preko tjedna. Nadam se nabaviti i prekidač za frižider da i to stavim na popis "odrađeno".

Što se kvalitete tiče, ne znam pa neću komentirati. Mi imamo Knausa na Ducatu iz 93 i, barem koliko sam do sada vidio, sve osim frižidera je još originalno.


Vrh
   
PostPostano: 14 vel 2017 22:43 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 632
Adria je u principu dobra ako se gleda oprema u globalu no razočerenje je bila upravo ta najjeftinija špina u katalogu kada sam tražio koji model da stavim natrag tj htio sam postaviti istovjetni kojemu je pukao mikrokontakt! T>u se klupko počelo odmotavat! :think:

:snooty: Jedan od šokova je bio plasticni pod u kupaonici koji je bio napuknut i kuda je curila voda u podnicu....i jasno napravila tokom 10 godina simpatičnu štetu :shhh: ! To je velika manjkavost izrade jer je trebalo samo pravilno postaviti temelj za plastično korito koje su postavili na pod kupaone. Žalosno da zbog nepravilne montaže pukne plastika i curi li curi voda na drvenu podnicu ispod kupaonice. :handgestures-thumbdown:

Ulazna vrata su katastrofa kao i kod njihovih kampica jer mi slice vise na vrata kokošinjca koja bi moj djed na brzaka napravio...mala, slabašna tanjašna i tako jadna da kada ih zatvaram moram uvijek mislit kako ovo uopce radi! Katastrofa. A kada ih zatvorim na vanjsku kukicu na oplati sva se izvitopere! :handgestures-thumbdown:

Moj je kamper vanjska ljuska od plastike koja je napukla na vise mjesta i trebati ce krpanje....ajde to smo apsolvirali na Elanovoj pasari pa nece bit problema! :handgestures-fingerscrossed:

Unutrasnje obloge na sjedistime pohabane kao da je stado ovaca pregazilo preko njih! Jako slaba kvaliteta tkanine na prresvlakama. Sramota! :doh: a dizajn katastrofa kao da ga dizajnirao prvoskolac,,,,

Kada gledam drveninu - namjestaj to je ona najjeftinija bukova sperploca tj iverica koja se može naci na dnu cjenika u Bauhausu....to ti je ono kada radis policu u vikendici pa ajde nije to za svaki dan pa ne moramo kupovat najskuplju, jeftinjak! Užas! :crying-yellow: Sva sreca da su bravice renomiranoga proizvođaca pa to nekako ide nutra van :-W :-??

Plastika gdje su smjestene boce plina pukla na nekoliko mjesta pa sada razmisljam kako to pojacat da mi ne ostanu plinske boce u lijevome retrovizoru negdje na autobahnu kamiondžiji ispod spojlera! :hand: :doh:

Zadnje stop lampe kao da vozim Tamića ili IMV samoborceka sa mercedes dizel motorom...sram me i pogledat da kamper toga godista ima tako nakazan zadnji kraj... :pray: i tu bi trebalo proraditi.

Bocne oplate one koje idu do poda ispod nadogradnje svi vijci bili popusteni i sve klimalo kada isao na tehnicki gledam u retrovizoru ono visi jedna van.....trebalo je sve pojacavat novim dužim vijcima i nosaciima... :crying-yellow: :crying-yellow: :crying-yellow: u stvari su problem nejaki nosaci jer se stedilo na pogrešnome mjsestu!

Sva sreca da je zahod tetford, friž dometic a truma kombi su grijaci prostora i vode pa zahvaljujući tim renomiranim proizvodacima poput fiat ducata i motora 2,8 tdi sve to nekako i šljaka! Al isve skupa očaj koji mi još više natjera suze ne oci kada udemu kamper istoga godista renomiranih proizvođača.... :clap: :clap: :clap: bravo Adria.... :clap: :clap: :clap:

Prilikom kupovine svakako obratiti pažnju na ove nedostatke...vjerujem da ni drugi nisu puno bolji ali je unutrašnjost ako niš drugo od skupljih materijala pa se ne osjećaš kao da si na crkvenim klupama...

http://www.practicalmotorhome.com/revie ... oral-670sk

Sve u svemu da li bih opet išao na Adriu? NE! :handgestures-thumbup:


Vrh
   
PostPostano: 20 vel 2017 00:48 
Offline
kamperska gerijatrija
Avatar

Pridružen/a: 28 pro 2016 13:42
Postovi: 634
Lokacija: SB
Opet o frižideru:

Kupio sam novi prekidač za paljenje plina, ali i s njim nismo uspjeli dobiti paljenje. Opet je frižider morao "ići van", ali kako ga nisam potpuno zatvorio i nije bio neki problem. Pratili smo napon na vodičima i našli da iz "bobine", ne znam kako bih taj dio nazvao tj. onaj koji daje struju na elektrodu, ne izlazi 12V, nego nekih 6V napona. E, sad, treba li i u kojim uvjetima davati 12V na izlazu, ostaje nam nepoznanica. Pri paljenju piše da treba regulator za plin na kontrolnoj ploči staviti u položaj max., zatim upaliti prekidač za paljenje plina koji tada treba bacati iskru i potom pritisnuti regulator plina do kraja i čekati da se upali. Nakon paljenja, iskra bi se trebala isključiti, a prekidač ostaje u položaju "1", u pripravnosti ako se plin ugasi.

Sve isprobano, ali ne radi. Napon na izlazu iz "bobine" smo mjerili kad je frižider izvađen ( cijev za plin odvojena s frižidera) pa razmišljam ima li to utjecaja na izmjereni napon. Pokušali smo regulator plina staviti u položaj "max", ali nema plina pa možda to ima utjecaja. Kad spojimo plin, frižider je unutar kuhinjskog elementa pa su leđa nedostupna. Nešto smo odozgo i uspjeli dohvatiti i izmjeriti, ali do stražnje strane se ne može doći. Mjerili smo otpore na "bobini", ali na ekranu stoji "0 Ohm-a".

Ako netko zna ima li spojeni plin na frižideru kakvog utjecaja na napon,na izlazu iz "bobine" molim neka javi!

Na 12V smo provjerili sve vodove. Iza frižidera je bila jedna "lusterklema" čiji su vijci korozirali. Mjereno izvana na njima, nije bilo kontakta pa smo ju zamijenili. Provjerili smo spoj od osigurača do frižidera, zatim od ulaza na osigurač do punjača. Sve bez prekida. Zatim smo spojili 12V direktno s akumulatora na kabel koji vodi iz punjača ( odvojen od njega) prema osiguraču i dobili da frižider radi na 12V.
Znači, problem je u punjaču. Ne daje 12V na izlazu za frižider. Izvadili smo punjač van i našli jedan od debljih crvenih kabela ( kakav vodi prema frižideru) otpojen, tj. otpao na spoju s pločom. Zalemili smo ga natrag, ali i dalje nema struje za frižider, niti s ugašenim, niti upaljenim motorom, s priključenim kabelom od 220V na kamper niti bez njega, s uključenim, niti isključenim punjačem.
Treba tražiti dalje, ali nismo imali više vremena.
slika
Ovaj gore lijevo na slici.

Ako se Šunjić probudi iz zimskog sna, neka se javi da pomogne!!! :pray: Ima isti kamper pa bi nam njegova pomoć dobro došla!

Ako znate kako pomoći dok njega nema, pomagajte!


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 78 postova ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan