Udruga kampista Hrvatske

forum.camping-croatia.com
Sada je: 16 ruj 2019 12:20.

Vremenska zona: UTC+02:00




Započni novu temu  Odgovori  [ 11 postova ] 
Autor/ica Poruka
PostPostano: 04 ruj 2019 12:21 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 6877
Lokacija: Osijek
Primjetio sam da su u nove kampere tvornice počele ugrađivati kompresorske hladnjake, a ne kao prije apsorpcijske.

U čemu je tu fora? Ako se nevaram ti kompresorski nemogu raditi na plin nego samo na struju, eventualno mogu 230 i 12V.

Ajd još da to ugrađuju u kampice pa bi mi bilo jasno, ali u kamperima je rad tog frižidera na plin super stvar jer ga možeš koristiti i u vožnji.

Meni jedino pada na pamet da ih tjeraju u vožnji na 12 V ili eventualno preko invertera da je spojen na 12V pomoćni akumulator ili na akumulator od motora kampera.


Lei kako je kod vas, s obzirom da imate novi kamper?


Vrh
   
PostPostano: 04 ruj 2019 12:34 
Offline
Zen kampist

Pridružen/a: 01 lip 2012 08:24
Postovi: 1286
Lokacija: Zagreb - Delnice
Pa to na 12V je sranje. Na to niš ne hladi samo ti posauga akumulator. Nisam to nikad koristio, ni u kampici a ni sada.
Ja ga imam na plin u vožnji ili na struji u kampu.


Vrh
   
PostPostano: 04 ruj 2019 14:22 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 6877
Lokacija: Osijek
To znam, zato mi nije jasno zašto se odustaje od toga.


Vrh
   
PostPostano: 04 ruj 2019 21:20 
Offline
napredni kampist
Avatar

Pridružen/a: 03 kol 2014 16:34
Postovi: 173
Lokacija: Zaprešić
dundino je napisao/la:
Pa to na 12V je sranje. Na to niš ne hladi samo ti posauga akumulator. Nisam to nikad koristio, ni u kampici a ni sada.
Ja ga imam na plin u vožnji ili na struji u kampu.
Po čemu je sranje? Pa hladi na 12v ko ovaj doma, još i ledinicu ima i odličan je.
I nemre ti potrošit akumulator jer ima indikator kad padne napon da ga ugasi.


Poslano sa mog F8331 koristeći Tapatalk


Vrh
   
PostPostano: 04 ruj 2019 21:28 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 608
Glavni adut kompresorskih frigo je u tome sto postižu niske temp i do -15C. To je posebno dobro prihvaćeno kod nautičara koji imaju kompresorske škrinje. Otvaranjem poklopca ne gubiš hladni zrak iz unutrašnjosti za raliku od vrataruša tipa. Dakle imaš frizer + odio koji hladi na recimo +1 u biti odlična stvar. Sve skupa upareno sa solarom od recimo 300 W na barci u ljetnim mjesecima preko dana sunce full puni solarom aku a noću frigo cica aku i tako se održava konstantan ciklus i premanentan rad frižidera- sve radi na 12V . Odlična stvar za nautičare.
U čemu je onda problem?
Kod normalnih da tako kažem kamperista oni uglavnom danju putuju a noću borave u kampovima dakle ciklus rada ide 220V u kampu a kada vozi akumulator nadopunjava alternatorom tokom dnevne vožnje sa 12 V. Dakle frigo je classic type onaj koji imaš doma u kuhinji samo ima dual mode napajanja 12V i 220v. Odlična stvar glede hlađenja.

Problemi počinju kod kamperista koji ne idu u kampove jer kao prvo moraju stalno nadopunjavat bateriju. Dakle ako puno voziš nema problema još ide nekako jer ga tokom dana ipak nešto napuni. Ako pak stojiš onda moraš imat solar koji recimo u Norveškoj ili Skandinaviji gdje ima više oblaka nego sunca ne puni ništa. Ili kod nas ako si u hladovini solar ne radi dobro.
Dakle ako si kamperista solista ostaje ti klasični apsorpcijski i trial mode 12/220/plin pa se uvijek sa nečim nešto hladi. Samo što je kapacitet hlađenja apsorpcijskih najprije jako spor dok ohladi a i kad hladi u frizeru je to jedva malo ispod nule ....dakle kompresor je welcome.

Kolega koji tvrdi da dok vozi uvijek koristi plin ce platit lijepu kaznu u recimo francuskoj jer je VOŽNJA I UPOTREBA PLINSKIH SREDSTAVA U EU ZABRANJENA. POSEBNO NA BENZINSKIM STANICAMA GDJE SA OTVORENIM PLAMENOM DOLAZIŠ U EKSPLOZIVNU ZONU. kad plati ce se ohladit a za sada neka se veseli. U principu ide 12V u vožnji, dok stojiš ide plin a kamp je 220V. Potrošnja plina je oko 200 grama na dan na full hlađenju. Policajac koji zna samo dođe do rešetke na boku kampera gdje izlaze topli ispušni plinovi sa gorionika friža i eto ti kazne....

U principu sa kompresorom si prisiljen posjećivat kampove jer moraš imat stalno struju...dok plin nudi full slobodu. Kompresor 100% bojlje hladi od apsorpcije i eto ti zašto ih ugrađuju u rekreativna vozila.


Vrh
   
PostPostano: 05 ruj 2019 08:26 
Offline
Zen kampist

Pridružen/a: 01 lip 2012 08:24
Postovi: 1286
Lokacija: Zagreb - Delnice
Ja sam probao i u kampici i u kamperu frižider na 12V i to nije nikak hladilo.

Nije točno da ne smiješ voziti sa frižiderom uključenim na plin. Kolega u krivu si.
Samo moraš imati sigurnosni Truma control crash senzor.
https://www.truma.com/int/en/products/t ... ol-cs.html

Btw, tri tjedna proveo sad ovo ljeto u Francuskoj (Korzika) i nigdje niti na jednoj benzinskoj nisam sreo policajca da gleda na što mi radi hladnjak.


Vrh
   
PostPostano: 05 ruj 2019 10:08 
Offline
napredni kampist
Avatar

Pridružen/a: 03 kol 2014 16:34
Postovi: 173
Lokacija: Zaprešić
Možda ti je frižider na 12V neispravan, ili si imal onaj samo na upaljač iz Konzuma?

Poslano sa mog F8331 koristeći Tapatalk


Vrh
   
PostPostano: 05 ruj 2019 11:14 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 6877
Lokacija: Osijek
Kako je Dundino rekao, apsorpcijski frižider na 12 V radi dosta slabije nego na ostale izvore napajanja.

Kako je kod kompresorskog u kamperu, neznam.
Ja imam novi prenosni, kamperski, kompresorski frižider koji ima mogućnost napajanja i preko 12 V. U uputstvu stoji da pri napajanju preko 12 V samo snižava temperaturu u odnosu na okolnu za 20°C, dok kad se napaja preko 230 V može rashladiti do -15, ovisno o podešenju.


Vrh
   
PostPostano: 06 ruj 2019 18:32 
Offline
napredni kampist
Avatar

Pridružen/a: 13 ruj 2012 10:08
Postovi: 191
Lokacija: Zagreb
Postoje kompresorski hladnjaci čiji kompresor radi na 12V. To je ovakav tip hladnjaka: https://www.dometic.com/en/se/products/food-and-beverage/refrigerators/rv-refrigerators/dometic-rc-104-70-_-209785#specifications


Vrh
   
PostPostano: 08 ruj 2019 18:45 
Offline
zeleni kampist

Pridružen/a: 22 lip 2014 15:23
Postovi: 62
Darmarko je napisao/la:
Postoje kompresorski hladnjaci čiji kompresor radi na 12V. To je ovakav tip hladnjaka: [url]https://www.dometic.com/en/se/products/food-and-beverage/refrigerators/rv-refrigerators/dometic-rc-104-70-_-209785#specifications[/url]
Moj hladnjak radio cijelo ljeto na 12v i sluzio kao ledenica na - 12 u autu je normalno radio u voznji i iskljucivao se sa gasenjem auta a u prikoloci preko njezinog ispravljaca po specifikacijama potrosnja struje 45w hladnjak https://www.obelink.de/indel-b-kompress ... b-41a.html

Poslano sa mog VTR-L29 koristeći Tapatalk


Vrh
   
PostPostano: 09 ruj 2019 09:18 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 6877
Lokacija: Osijek
:handgestures-thumbup:


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 11 postova ] 

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan