Udruga kampista Hrvatske

forum.camping-croatia.com
Sada je: 15 pro 2019 12:09.

Vremenska zona: UTC+02:00




Započni novu temu  Odgovori  [ 124 posta ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 5 ... 7 Sljedeća
Autor/ica Poruka
PostPostano: 27 srp 2013 11:11 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 6906
Lokacija: Osijek
OK!
Može malo detalja o pogonskom stroju, koliko je to cilindara, zapremina, broj okretaja, potrošnja, kapacitet spremnika goriva, brzina. :pray:
Koliko ponesete čiste vode kada isplovljavate na duže?


Vrh
   
PostPostano: 27 srp 2013 14:57 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 21 lip 2012 16:31
Postovi: 687
bajki je napisao/la:
OK!
Može malo detalja o pogonskom stroju, koliko je to cilindara, zapremina, broj okretaja, potrošnja, kapacitet spremnika goriva, brzina. :pray:
Koliko ponesete čiste vode kada isplovljavate na duže?


pogonski motori : cummins 2x373 KW / 1800 RPM , 4-taktni dizel , 6 cilindara
kapacitet : 11000 litara , potrošnja ovisi o režimu vožnje , brzini i smjeru vjetra , visini valova , smjeru i brzini morske struje itd - varira i do 20 %

vode stane 10 kubika :greetings-wavingyellow:


Vrh
   
PostPostano: 28 srp 2013 08:12 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 6906
Lokacija: Osijek
:bow-blue: :handgestures-thumbup:


Vrh
   
PostPostano: 29 srp 2013 18:18 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 04 lip 2009 07:43
Postovi: 5355
Lokacija: From The Balkony
kak bi taj vuko kampicu sa 373 kw, ajoj... :whistle:

_________________
ljeti kampiranje, zimi skijanje... slika


Vrh
   
PostPostano: 29 srp 2013 18:31 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 21 lip 2012 16:31
Postovi: 687
Statler je napisao/la:
kak bi taj vuko kampicu sa 373 kw, ajoj... :whistle:


... i to x2 , jer su 2 motora po 373 KW :dance:


Vrh
   
PostPostano: 30 srp 2013 08:24 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 6906
Lokacija: Osijek
Znam da u velike brodove ugrađuju dvotaktne dizele, pa me zanima dali i u takve kao tvoj ("manje") znaju ugrađivati dvotaktne dizele ili su to premale snage za takvu koncepciju motora, naravno ako znaš takav podatak? :think:


Vrh
   
PostPostano: 30 srp 2013 11:49 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 21 lip 2012 16:31
Postovi: 687
bajki je napisao/la:
Znam da u velike brodove ugrađuju dvotaktne dizele, pa me zanima dali i u takve kao tvoj ("manje") znaju ugrađivati dvotaktne dizele ili su to premale snage za takvu koncepciju motora, naravno ako znaš takav podatak? :think:


ribarski brodovi znaju imati dvotaktne dizelaše zbog lakšeg i jednostavnijeg održavanja i imaju veću snagu na propeli u odnosu na četverotaktne.
dvotaktni dizelaši su veći,glomazniji i teži i bučniji u odnosu na četverotaktne iste snage :greetings-wavingyellow:

obično motorni jedrenjaci imaju četverotaktne motore jer zauzimaju manje mjesta, lakši su i proizvode manje buke a i ekološki su prihvatljiviji , manje zagađuju :greetings-wavingyellow:


Vrh
   
PostPostano: 30 srp 2013 13:58 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 6906
Lokacija: Osijek
:handgestures-thumbup:


Vrh
   
PostPostano: 30 srp 2013 15:53 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 21 lip 2012 16:31
Postovi: 687
bajki je napisao/la:
:handgestures-thumbup:


pazi na komarce =))


Vrh
   
PostPostano: 30 srp 2013 16:26 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 6906
Lokacija: Osijek
Ma di nama spominješ komarce, to su kod nas domaće životinje! :icon_wink:


Vrh
   
PostPostano: 30 srp 2013 16:31 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 21 lip 2012 16:31
Postovi: 687
bajki je napisao/la:
Ma di nama spominješ komarce, to su kod nas domaće životinje! :icon_wink:


... da znam zato i spominjem =))
... ako naletite na ovako nešto , provozajte se :handgestures-thumbup:
http://www.pomorac.net/index.php/rss/rs ... icama.html


Vrh
   
PostPostano: 04 kol 2013 14:07 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 21 lip 2012 16:31
Postovi: 687
... ipak je prošao ispod mosta !!!!

http://www.youtube.com/watch?v=Ok2VQ47ODhM


Vrh
   
PostPostano: 04 kol 2013 17:38 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 6906
Lokacija: Osijek
A ionako mu te antene samo smetaju i usporavaju ga! =)) =))


Vrh
   
PostPostano: 04 kol 2013 20:11 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 629
vidim da te bajki zanima kakav je sistem broda pa idemo po redu a za primjer uzimamo brod normalne velicine 200 dugacak

pocet cemo sa pokretanjem broda i njegovih sistema - najprije se puni voda svaki tank vode po 150 tona da se napune sistemi hladenja za glavni motor koji je spojen na propelu i pomocne motore koji su spojeni na generatore.
Zatim se puni sistem goriva koji za takav brod iznosi oko 2000 tona teskoga goriva mazuta i oko 200 tona dizela i to onog sa 0.1% sumpora.
Cijeli brod je prije pokretanja sistema spojen na struju sa kopna a potrosnja broda je oko 200 Kw. Startas pomocni motor koji su cetverotaktni snage oko 500 kw 6 cili 200 mm promjer klipa (specificna potrosnja je 185 g/kwh) i to na zrak (specijalne male turbine ili pak posebni sistemi sa ventilima i rotorm)i ima ih 3 . Mali motori do 200 kw imaju klasicni elektropokretac. i oni su samo za nuzdu dakle kada nema prikljucka sa kopna u slucaju kvara glavnih sistema za napajanje elektricnom energijom i svaki brod mora imati jedan koji napaja osnovne potrosace da se brod moze pokrenuti sam bez icije pomoci na moru.
sada imamo struju i moramo startati kotao koji proizvodi paru 6 bara. Ta para mora zagrijati vodu glavnog motora na 70 C da bi se ga moglo startati sa zrakom tlaka 30 bara. jasno da za to treba dva kompresora snage 30 kw (+ jedan mali kojrg napaja onaj prije spomenuti generator za nuzdu). motor mora biti ugrijan jer su to veliki komadi celika koji se morajui sporo grijati da ne dodje do pucanja. klipovi su promjera od 400 - 900 mm i fiksni su na klipnjaci za razliku od malih motora koji imaju cahuru i osovinu. Visina svega je oko 6 metara. Idi na internet pa upisi B&W ili Wartsila pa ces vidjeti o cemu se radi. Oni su najprije pokretani na dizel ali kako je dizel skuplji i ima slabiju specificnu ogrevnu moc tada se u radu prebaci na tesko gorivo koje se grije na 130 c. To ti je isto gorivio koje koriste i u termoelektranama. dakle ide na dizel pa onda na mazut kao i kotao radi ustede cijena tone dizela 800$ mazuta oko 700$ trenutno. potrosnja je oko 165 g/kwh a snaga tih motora ide od 5000 do 30 000 kw ovosno o velicini broda. tank ulja za podmazivanje ima 15 000 litara. pomocni imaju oko 500 litara. za pomocne upisi isto B&W, Yanmar, Daihatsu i to su cetverotaktni motori kojima je top snaga 3000 kw jer se vece snage onda idu sa dvotaktnim dizelima. Dakle za manji brodic moze i ovaj od 3000 kw. Mislim da je negdje SAm svoj majstor imao kolika je potrebnma snaga po metru duljine na vodi za pojedinu brzinu
dakle brod ima svoju elektricnu centralu koju pogone ovi pomocni motori, propelu pogone glavni dvotaktni dizeli a palubne uredjaje hidraulika ali opet preko elektromotora.
USA motori Cummins / caterpillar se upotebljava za male snage i to su traktorsko bagerski lokomotivski mali motori snage do 200kw i dosti se u zadnje vrime probijaju na trzistu jer ocito japanci su propustili taj segment. Kvalitativno su japanci daleko ispred cumminsa koji imaju sistem pumpe / dise ubrizgavanja dok japanci koriste Bosch klasiku....
za pogon propele mali brodovi do 50 - 100 metara obicno koriste dizele cetveroptaktne zbog jednostavnosti koristenja jer ovi veliki kako vidis imaju puno pripreme pa treba vise posade sto je skupo. Ovi mali imaju mornara motoristu dok kod velikih se broj posade vrti oko 8 ljudi samo za stroj i jos toliko za palubu + kuhar i konobar
Glede navigacije mora biti radar i to dva, za navigaciju dans ima ECDIS elektronicke navigacijske karte koje su u biti GPS. Te jos sistem satelitske komunikacije
Televizije nema a neki imaju internet ili pak samo e-mail
Brzine se krecu od 12 pa do 22 NM x 1.6 za km/h
Svaki clan posade ima malu kabinu sa sanitarijama
Postoji jos sistem klima uredaja za sve kabine te rashladnih komora za cuvanje namirnica
Odrzavanje i popravavke svega navedenog vrsi posada od 8 ljudi sa time da svaki ima svoje zaduzenje a dvojica moraju znat sve jer to su glavni mozgovi broda...sto se tice tehnike zamislimo to kao odrzavanje voznog parka dok su nauticari soferi koji voze brod...kapetan je odgovoran za sve....
Evo toliko ukratko.
Samo za info dvotaktni motor trosi oko 500 g/kwh ali je i upola laksi od cetverotaktnog ali ga j..be EU co2 norma .... to ti je ona za na krmu kod barki
svi ovi navedeni motori imaju turbine sto mu povecava snagu za 30% u odnosu na klasiku.
U biti su to motori kao i automobilski samo jasno puuuno veci...na Wikipediji ces sve ovo navedeno pronaci....ako zelis znat vise
ovo je znanje svih nas na moru koji gradimo i popravljamo brodove....nista posebno...ali dosti specificno...kao upravljanje termoelektranom...


Vrh
   
PostPostano: 04 kol 2013 20:29 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 04 lip 2009 07:43
Postovi: 5355
Lokacija: From The Balkony
:handgestures-thumbup: :handgestures-thumbup:

_________________
ljeti kampiranje, zimi skijanje... slika


Vrh
   
PostPostano: 04 kol 2013 22:39 
Offline
Zen kampist
Avatar

Pridružen/a: 05 pro 2011 12:36
Postovi: 1266
Lokacija: Zagreb
:clap: :clap: :handgestures-thumbup:

_________________
Samo su dvije stvari beskonačne, svemir i kriza u hr


Vrh
   
PostPostano: 05 kol 2013 13:41 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 6906
Lokacija: Osijek
RI898, svaka čast na postu. Baš te stvari oko pokretanja su me zanimale! :bow-blue: :bow-blue:


Vrh
   
PostPostano: 05 kol 2013 18:31 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 629
U biti brod kada dolazi na dokovanje sve se zaustavlja i prikljuci se na struju sa kraja a onda kada ide opet u more mora se ponoviti ova procedura
Generalno veliki motori od 5000 kw na dalje mogu startati minimalno sa 6 bara tlaka zraka, dok mali cetverotaktni od 500 Kw trebaju minimum 16 bara. Za tu svrhu dakle ima se taj generator za nuzdu (ne veliku) snage 200 kw koji se starta na akumulator (obicno dva od 150 AH u paraleli za 24 V a po propisu mora imati i drugi pomocni uredjaj za startanje a to je mala rucna hidraulicna pumpa koja natlaci 180 bara u jednu bocu koja je kao damper koja se onda okine i hidraulicko ulje pod tlakom okrene hidro-motor starter koji onda starta motor. Ima i varijanta na istom principu ali sa zracnom pumpom i stlacenim zracnim spremnikom. Neki brodovi imaju i bocu zraka koja je spojena na sistem zraka tako da se moze starti odmah samo je problem ogranicena kolicina zraka...
Sada imamo baznu struju koja pokrece osnovne elemente za rad broda (rasvjeta , navigacioni instrumenti, kormilo) medju kojima je i glavni kompresor zraka (brod ima sve dvostruko pa su dva) koji tlaci na 30bara u glavne boce zraka koje onda sluze za startanje pomocnih motora na ona dva principa preko zracne turbine ili tzv pilot ventila. U biti razvodna ruka koja daje zrak rotira i daje zrak u rupe tocno na onaj cilindar koji treba , nesto kao rotaciona bosch pumpa...
Sada kada imamo dovoljno zraka startamo pomocni motor koji daje osnovno napajanje za brod. Jedan je motor dovoljan 200Kw za osnovne potrebe dok za navigaciju treba oko 380kw za sve uredaje. Za lucke operacije treba vise enrgije oko 500 kw pa se startaju dva motora na sistem.
Za glavni motor je potreban instrumentacioni zrak jer ima puno pneumatsko hidraulicnih uredjaja koji sluze za njegov start i rad + sigurnosne zastitie a u ovom slucaju su startni ventili isto na principu kao i rotaciona bosch pumpa dakle pumpa ima tajming a na svakoj glavi ima posebni ventil slican rasprskacu koji u tajmingu ubacuje zrak u cilindar i okrece motor na zrak. dok bosch pumpa goriva odradjuje svoj dio (isti princip kao na autu) . sve je vremenski tempirano tako da motor starta na zrak i nastavlja na gorivo....a zracni dio staje
Ima i motora na plin manji su oko 5000 kw ali u zadnje vrijeme ima i vecih na LNG brodovima koji koriste za pogon plin koji isparava iz tereta pa se gubio u atmosferu, a ima sistem da iskrom ili malom bosch pumpom i brizgaljkom pale plinsku smjesu, slicno kao i automobilski motor...To ces naci po Wartsila engine na internetu
evo to bi bilo pokretanje zrakom...mozda ima neka slika na you tube ali se u biti nista ne vidi jer danasnji motori imaju hidraulicne ispusne vantile pa se ne vidi kao nekada klackalice i opruge kako rade - e ono su bili motori koje je bilo gust slusat kako rade (uzivao sam stat kraj njega i slusat ga kako prede svoju pjesmu godinama...imali su neku svoju dusu) a ne ovi danas samo cujes neke zvukove a nista ne vidis....(danas je cak i sistem goriva common rail )
Ide jedan ventil po cilindru sa dva/tri rasprskaca dok pomocni motori imaju 4 ventila i jedan rasprskac...
u biti se ove stvari uce u pomoskim skolama zvanje pomorski strojar a mislim da negje na internetu ima knjiga o broskim motorima pa se moze pogledat detalje...ovo je bilo onako ono iz prakse...
jasno da su mali brodovi jednostavniji...jer sve manje...skoro kao kamionski motori...pogotovo trajekti...

Nekada su oni stari automobilski motori imali dusu i bio ih je gust vozit danas je to sve nekako kao da vozim neku igricu, bezdusno...bezosjecajno...(neki dan se kcer smije oko mene na benzinskoj jer sx4 ima tako tih motor da sam sjeo u auto i isao upaliti motor koji je vec radio...nekada bi to bilo popraceno zvukom zubaca anlasera krrr a danas ni toga nema jer elektronika i to sprecava...) jedino me jos uvijek odusevljava hayabusa i R1 te Ducatijeva desmodromica jer su ti motori ostali sa dusom...ali mislim da u skoroj buducnosti cemo najvjerojatnije voziti elektricne automobile
danas veliki putnicki brodovi - Cruiseri imaju jedan veliki dizel motor (a i vise) koji pokrece generatore preko reduktora i tako daje struju kao energetska stanica za citavi brod bolje receno hotel a i propele su tzv Azipod princip kao motor na krmi od male barke (tomos 4) koji rotira (ono na pasari kada ga mozes okrenut za 380 a pokrece ga elektromotor sa permanentnim magnetima koji preko tiristorskog upravljanja mijenja frekvenciju a time i broj okretaja...propele...tako da moze sa njime rediti sto ga volja ....ne treba mu remorker....tamo je kapetan podreden hotel manageru covijeku koji je glavni za sve...
Sve se placa kraticom koju dobijes na brodu a na kraju mjeseca ti odbije od place...
Mladi uzivaju tamo bit posada jer ima puno cura po restoranima, zabavi, masazi...ako se mi stariji upletemo onda nam se desi da nam nakon 9 mjeseci ukrajinka u drugom stanju pokuca na kucna vrata koja jasno otvori nasa zena .....to se dogodilo jednom nasem kolegi........jbg greska u koracima.....ima tu puno prica dalo bi se napisati knjigu, cudi me da jos nitko to nije napisao....a posebno Brazil...specijalno poglavlje....


Vrh
   
PostPostano: 05 kol 2013 20:39 
Offline
Zen kampist
Avatar

Pridružen/a: 05 pro 2011 12:36
Postovi: 1266
Lokacija: Zagreb
Hvala ti na ovom tekstu uživao sam čitajući ga jer sad sam dobio sliku kako sve to radi- fascinantno :handgestures-thumbup:
Mogao bi nam još napisat neke zanimljivosti sa broda ili sa putovanja :obscene-drinkingcheers:

_________________
Samo su dvije stvari beskonačne, svemir i kriza u hr


Vrh
   
PostPostano: 05 kol 2013 22:00 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 04 lip 2009 07:43
Postovi: 5355
Lokacija: From The Balkony
meni je zanimljiv ovaj dio s ukrajinkama i brazilom... nadam se da će to bit sljedeći nastavak... :whistle:

_________________
ljeti kampiranje, zimi skijanje... slika


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 124 posta ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 5 ... 7 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži:
Forum(o)Bir:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan